I denna e-tjänst lämnar du synpunkter och klagomål på socialtjänst, omsorg och kommunal hälso- och sjukvård.
Vad är klagomål och synpunkter?
Med klagomål avses att någon klagar på att verksamheten inte uppnår kvalitet. Med synpunkter avses övrigt som framförs som berör verksamhetens kvalitet, till exempel förslag på förbättringar.
Vi vill bli ännu bättre på att ge service av hög kvalitet. Därför vill vi ha många synpunkter på våra verksamheter och en bra dialog med invånare, besökare och övriga.
Anonym
Du kan vara anonym om du önskar det. Dina synpunkt tas ändå emot av berörd förvaltning.
Du kan inte överklaga beslut i e-tjänsten
Hur du gör för att överklaga får du information om i samband med att du får ett beslut. Har du frågor kan du kontakta din handläggare.
Kontaktuppgifter
Kontaktcenter Vara kommun
Telefon: 0512-310 00
E-post: sociala@vara.se
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter behandlas enligt gällande dataskyddslagstiftning. Personuppgiftsansvarig är socialnämnden. För mer information om hur vi hanterar personuppgifter och kontaktuppgifter: www.vara.se/personuppgifter